Pozdravy ze Skotska

Opět vás všechny srdečně zdravím a doufám, že jste si užili krásné a dobrodružné prázdniny. Jak jsem se zmiňovala v předešlém článku… Tentokrát se k vám můj pozdrav dopravuje z krásného Skotska.

Dnes jsme již devátý den na cestě, přičemž právě nyní sedím v autě a opět se časně ráno přesouváme k dalšímu bodu na mapě, a to do Farraidhead, což je naše nejsevernější místo, kam se vydáváme. Je to místo plné krásných útesů a písečných rozvalitých pláží. Zítra nás čeká cesta zpět po druhé polovině ostrova, na které nás také zajisté čeká spoustu dobrodružství. Pokusím se pro Vás zrekapitulovat všechny ty úžasné zážitky, které jsme na cestě prožili.

První den, hned po příletu do Edinburghu, jsme zajeli do půjčovny aut – zkontrolovat zda je na následující den vše nachystané. Poté jsme vyrazili do našeho krásného pronajatého bytečku od Airbnb odložit si věci a následně jsme putovali po krásném, hornatém historickém hlavním městě. Druhého dne jsme časně ráno sbalili věci, opustili ubytování a šli jsme opět prozkoumat další části města, přičemž jsme se rozdělili, aby Zdenda s Ottou mohli shánět nezbytnosti jako je stan, spacáky, hořák a podobně. Já s Michaelou jsme vyrazili na hike po nejvyšší hoře Edinburghu odkud byl pohádkový výhled jak na město a pohoří, tak i na oceán, který je poblíž města, a ke kterému jsme se pěšky vydali hned následovně. Večer už nás na pláži vyzvedli kluci i se třetí kamarádkou Alenou a mohli jsme vyrazit prozkoumávat sever!

Den první na naší cestě jsme se zastavili v The Devil’s Pulpit (ďáblova roklina), kde bylo několik menších vodopádů, kterými jsme se brodili. Jelikož jsme správní dobrodruhové a trochu jsme se zatoulali, museli jsme scházet sráz do rokle po velmi nebezpečném terénu strmě dolu. Když jsme se konečně dostali až na místo, spatřili jsme naproti nám zachovalou cestu se schody. Takových příhod se nám stalo spoustu. Ze všech míst mě nejvíce okouzlil náš hike na nejvyšší horu Skotska Ben Nevis, která nám zabrala několik hodin. Bylo to dobrodružné a adrenalinové. Nesmí chybět zmínka o slavném viaduktu z nehynoucího Harryho Potera, který mě trochu zklamal jelikož jsem ho očekávala mnohem vyšší, ale vše nakonec zachránil, když se z ničeho nic vynořila z lesů parní lokomotiva. Byl to odzbrojující pohled! Potom také náš dvoudenní trip po Isle of Skye, a to hlavně Neist Point – další slavné filmové místo (pro fanoušky Game of Thrones, mezi které patřím jak já, tak i moji spolucestovatelé). Jedná se o skalnaté pobřeží s nádherným oceánem na dlani, skrytými jeskyněmi, a typickým majákem. Je zde útes, který se objevil v seriálu pod názvem “dračí kámen” a vidět ho naživo mělo úplně jiný nádech.

Co by to bylo za cestu, kdybychom se nestavili u slavného Lochness Lake? Upřímně… Je to úplně normální jezírko jako každé jiné. Bylo toho opravdu mnoho, co jsme viděli, zažili a zkusili. Skotsko jsem si představovala opravdu jako úchvatnou zemičku, ale za týden na cestě předčilo mé očekávání o 100%!

V Londýně jsem přírodu opravdu postrádala, a i když je tu poměrně dost zima… Je to pro mě země, kde je úplně jiný způsob života. Hory, řeky, vodopády, útesy, skály, oceán, lesy, travnaté planiny, skotské husté mlhy valící se přes hory… Vše je zde všude okolo. Chovný dobytek jako krávy, ovce, koně se tu volně pasou kdekoliv se jim zlíbí. Vidět večer stádo jelenů, kteří se klidně procházejí po městě není žádný problém, a to jsem se ještě nezmínila o krásných čistých písečných plážích s bílým pískem a mušlemi.

Kdybych se měla rozepsat o všech krásách Skotska, vznikla by z toho asi deseti stránková esej. Proto se pokusím přiložit alespoň co nejvýstižnější fotografie.

Mé prázdninové dobrodružství se pomalu, ale jistě blíží ke konci. Mohu s obrovskou vděčností říci, že risk, který jsem zpočátku pociťovala se mi vyplatil s nejvyšším úrokem v můj prospěch. Cesta mi nedala jen zážitky a lepší jazykovou schopnost, ale především skvělé přátele.

Další článek bude již podán po návratu do ČR, proto se s Vámi loučím ze Skotska i Londýna a těším se na hezký, spokojený návrat domů. Opatrujte se a mějte krásně prožité dny, hodiny, minuty i sekundy.

S laskavým pozdravem, Dana L.

Bez sponzorů by to nešlo

Kontaktní informace

Kanceláře:

Písecká 2342/11
130 00  Praha 3
Datová schránka: ID: 6j32yja

Fakturační údaje

Nadání a dovednosti o.p.s.
Klimentská 1246/1
110 00 Praha 1
IČ: 242 95 124
Číslo účtu: 107-2573200287/0100
Číslo transparentního účtu: 107-7444850227/0100
IBAN: CZ3601000001072573200287
BIC/SWIFT: KOMBCZPP

Sledujte nás na sociálních sítích

Kontaktní informace

Kanceláře:
Hradčanská Office Center
Milady Horákové 116/109
160 00 Praha 6

E-mail: info@nadaniadovednosti.cz

Datová schránka: ID: 6j32yja

Fakturační údaje

Nadání a dovednosti o.p.s.
Klimentská 1246/1
110 00 Praha 1
I4: 242 95 124

Číslo účtu: 107-2573200287/0100
Číslo transparentního účtu: 107-7444850227/0100

IBAN: CZ3601000001072573200287
BIC/SWIFT: KOMBCZPP

Pomáhejte společně s námi. Dejme dětem šanci, aby jejich první kroky z dětského domova byly opravdu úspěšné.